Jak provést studii realitního trhu
Studie trhu jsou jednou z nejpoužívanějších a nejúčinnějších metod, pokud jde o poznání konkrétního sektoru, ať už se o to pokusit se dostat, nebo o veřejnost, konkurenci a možnosti, které nám umožňuje. , nebo jednoduše lépe pochopit, jak konkrétní trh v současné situaci funguje . Každý, kdo má zájem o zahájení podnikání, bez ohledu na to, jak malý nebo pokorný, by měl provést tento typ průzkumu trhu, aby lépe porozuměl odvětví, do kterého vstupuje, a se všemi těmi informacemi provádět potřebné akce, které vám nejlépe vyhovují. Existuje mnoho typů studií trhu a lze je samozřejmě provádět v jakémkoli sektoru. Dnes se zaměříme na studium realitního trhu , což je metoda, která slouží kupujícím i investorům, prodejcům a všem, kteří mají zájem porozumět tomu, jak trh nemovitostí kolísá.
V posledních desetiletích se tento výklenek stal jedním z nejziskovějších pro velká města a mnoho z nich investovalo do „cihel“, protože věděli, že se jedná o investici, která obvykle hodně a rychle ocení. Bez mnoha šoků, jako je krize v roce 2008 , která byla v mnoha zemích způsobena právě touto bublinou v realitním sektoru, zůstává tato mezera jednou z nejlépe umístěných investic , něco, co každý ví, ale ne každý to využívá nejlépe. Ať už chcete koupit dům a hledáte reference všeho druhu, abyste věděli, co přesně je to, co trh nabízí , nebo máte nemovitost, kterou chcete nabídnout k prodeji a chcete znát skutečnou hodnotu studie trhu s nemovitostmi vám pomůže velmi efektivním způsobem.
Kdy provést tuto studii?
Studie trhu musí být provedena v okamžiku, kdy osoba nebo společnost, která má zájem jít na uvedený trh, chce znát její podrobnosti , vidět na místě, co je potřeba, zachytit, se všemi tyto informace, konkrétní strategie nákupu, prodeje nebo investice . Pokud bychom například měli zájem investovat na realitním trhu, provedením této studie těsně před provedením těchto studií zajistíme, že budeme dobře znát vše, co se na něm pohybuje, a že jsme připraveni tento skok podniknout se všemi bezpečnost při tom za nejlepších podmínek . Trh hodně kolísá a neustále se mění, takže studie by měla být provedena těsně před vstupem do tohoto sektoru.
Nejdůležitější věcí je znát náš cíl při provádění této studie trhu , protože v závislosti na tom, jaký je náš účel, se budeme muset zaměřit na jeden typ analýzy nebo jiné. Pokud například pokračujeme v případě předchozího odstavce, zajímavou věcí je hledat aktiva, která se v průběhu času hodně ocení v oblastech, které se v budoucnu budou velmi dobře prodávat. Abychom toho dosáhli, musíme znát tržní trendy, porovnávat další podobné vlastnosti ve stejné oblasti, znát výhody a nevýhody , které nám nabízejí … Je to poměrně hluboká kompilace před samotnou analýzou, a při mnoha příležitostech jsou tyto studie trhu zadány společnostem specializovaným v tomto odvětví , které o tom obvykle mají spoustu informací.
Jaké základní parametry musí být během studie analyzovány
Při analýze nemovitostí v rámci studie trhu existují nepostradatelné parametry . Cena je určitě nejdůležitější, protože nakonec definuje nákup, prodej i investici. Nemluvíme však pouze o samotné ceně, ale o skutečné hodnotě domu a všech podmínkách a parametrech, které přesně ovlivňují tuto cenu. Například dva domy ve stejné čtvrti, dokonce i ve dvou sousední bloky, mohou mít zcela odlišnou hodnotu v závislosti na faktorech, jako jsou použité materiály, energetická účinnost budovy nebo podlahy, její distribuce bez ohledu na to, zda je v bloku v což to je … To vše ovlivňuje hodnotu, a tedy i konečnou cenu, takže je třeba je brát v úvahu důležitým způsobem.
Umístění nemovitosti je také dalším z těch parametrů, které musíme vzít v úvahu, protože je to jeden z mála, ne-li jediný, který zůstane nezměněn, protože samozřejmě nemůžeme vzít nemovitost u nás někde jinde . Pečlivé studium oblasti, kde se nachází, obchodů, škol, zdravotnických středisek a dopravy, které jsou v blízkosti, je také zásadní analýzou pro přehodnocení tohoto majetku. A v jeho nejdůležitějších aspektech jsou jeho metry čtvereční a jeho místnosti obvykle dva nejdůležitější body, první, které zajímají všechny investory nebo kupující, protože poskytují poměrně konkrétní představu o tom, jak bude to dům. Například jedním z klíčových parametrů, které se v tomto oboru nejčastěji používají, je cena za metr čtvereční bydlení , což jasně ukazuje, že existují nemovitosti, které mohou být mnohem dražší, než se zdá.
Korekce ceny a homogenizace vzorku
Analýza trhu s nemovitostmi se obvykle provádí studiem údajů poskytovaných realitními agenturami a jednotlivci, obvykle na webových stránkách a platformách, kde jsou zveřejňovány reklamy na prodej bytů. Tyto reklamy , vlastnosti nemovitostí, jsou studovány, zejména ty, které jsou relativně podobné těm, které chceme koupit nebo prodat, a provádí se homogenizace vzorků aby byl výsledek co nejrealističtější. A je to tak, že v tak širokém sektoru a tolika různých proměnných nám nebudou všechny ty informace , které shromažďujeme, příliš užitečné, pokud se nám nepodaří dát je dohromady v nejrealističtějším tak je to možné.
Například korekce ceny souvisí s předpokládanou hodnotou nemovitosti u banky nebo subjektu, který jednoduše studuje některé parametry, jako je poloha a metry čtvereční plochy, a skutečná hodnota této nemovitosti s ohledem na všechny faktory, o nichž jsme hovořili dříve a které ovlivňují její cenu, obvykle ji výrazně zvyšují nebo snižují. Data jsou k dispozici, ale abychom je mohli analyzovat, musíme velmi dobře znát jejich význam ve vztahu k odvětví, kterému se zabýváme. Je zbytečné sbírat spoustu informací, pokud jim později, v kontextu, nerozumíme.